برای سلامت موهای بلند بهتر هست برس از چه باشد ؟در بازار انواع برس‌ها با دندانـه‌های فلزی، گالری ع کاشت مو مدلینگ چوبی و پلاستیکی وجود دارد و به ترتیب استفاده از برس‌های چوبی، فلزی و سپس پلاستیکی بهتر است. گالری ع کاشت مو مدلینگ برس‌های پلاستیکی روی تارهای مو الکتریسیته ساکن ایجاد و مرتب شدن موها را دشوار مـی‌کنند و به ساقه مو آسیب مـی‌زنند. گالری ع کاشت مو مدلینگ بهترین انتخاب، برس چوبی است.

درست هست موی بلند زودتر موخوره مـی‌گیرد ؟
موخوره درون اثر خشکی بیش از حد ساقه مو ایجاد مـی‌شود کـه این خشکی مـی‌تواند ناشی از مواد رنگ و دکلره مو، استفاده از سشوار یـا اتوی داغ (که باعث تبخیر ناگهانی آب ساقه مو مـی‌شود) یـا مصرف برخی داروها باشد. بـه هر حال موی بلند بیشتر درون معرض این آسیب‌هاست. مـهم‌ترین درمان موخوره هم استفاده از شامپوی ملایم، محصولات چرب‌کننده مو و کوتاه بخش شاخه‌شاخه شده ساقه آن است.

موبلند‌ها حتما چه شامپویی بخرند ؟
شامپوی ملایمـی کـه چربی مو را زیـاد از بین نبرد. البته این نوع شامپوها درون برخی افراد کـه مو و پوست خیلی چربی دارند، اصلا کثیفی مو را از بین نمـی‌برد. به منظور این افراد اخیرا محصولاتی با نام شامپوهای دوکاره یـا ۲×۱ عرضه شده کـه مواد موثر قوی‌تری دارند اما درون عین حال عوامل چرب و نرم‌کننده را هم همزمان دارند و مشکلات ذکر شده را به منظور فرد ایجاد نمـی‌کنند.

مـی‌گویند شامپوی ایرانی بـه سر ما بیشتر مـی‌سازد راست مـی‌گویند ؟
رقابت تجاری درون بازار شامپو خیلی تنگاتنگ و شدید هست و تولیدکنندگان پیـام‌های مشتری‌پسند زیـادی پخش مـی‌کنند. مثلا اینکه محصولشان بسیـاری از مواد موثر درون رشد مو مثل گزنـه، کافئین یـا ماینوکسیدیل دارد درون حالی کـه این مواد از راه پوست سر جذب آنچنانی و موثری ندارند بنابراین شامپو حتما نباید گران و مارک معروفی باشد؛ فقط حتما چربی را بزداید و مناسب پوست و موی سر باشد، مـی‌خواهد ایرانی باشد یـا خارجی.

موهای بلند را چطور بشوییم ؟
شامپو را کف سر بزنید و همان مقدار با کف را بـه ساقه مو منتقل کنید. لازم نیست ساقه مو را چنگ بزنید کـه چربی‌اش بیش از حد گرفته شود سپس آبکشی کنید و نرم‌کننده و سرم بعد از بزنید.

ماسک موهای موجود درون بازار به منظور موهای بلند آسیب‌دیده از ۱۰ که تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند. به منظور انتخاب این محصولات چه نکته‌هایی را درون نظر بگیریم ؟
برای انتخاب این محصولات نباید گول قیمت آن را بخورید. تمام محصولات مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده حاوی مواد نرم‌کننده‌ای هستند کـه پوششی را روی مو ایجاد مـی‌کنند و سیلیکون، گلیسیرین، دایمتیکون یـا روغن آرگان دارند. به منظور مراقبت از موی بلند فقط حتما آبرسانی شود و آن را چرب نگه ‌دارید. حتی استفاده از سس مایونز یـا انواع روغن‌های طبیعی گیـاهی مثل کنجد، زیتون، کرچک، بادام و… هم موثر است. این چربی باعث ماندگاری رطوبت بر ساقه مو مـی‌شود و مو سالم مـی‌ماند. نیـازی هم بـه هزینـه آنچنانی نیست.

مواد کراتینـه و ویتامـینـه این محصولات واقعا موثرند ؟
اگر این محصولات حاوی ویتامـین‌ هم باشند، ویتامـین‌ها از ناحیـه سر جذب نمـی‌شوند و به درد ساقه مو هم نمـی‌خورند. این بوهای خوش و عکس‌های جذاب مـیوه و دیگر مواد خوراکی درون محصول، فقط جنبه تبلیغاتی دارد. البته درون کار تخصصی پوست، درون روش مزوتراپی ویتامـین‌های B را با فاکتور رشد بـه پوست سر تزریق مـی‌کنیم و نتیجه هم مـی‌گیریم اما شامپو مگر چقدر روی سر مـی‌ماند کـه پوست سر بتواند این ویتامـین‌ها را جذب کند آن هم بدون هیچ ماده فعال‌کننده‌ای! اما اگر روش کراتینـه به منظور موهای خیلی زمخت و خشک درست استفاده شود، ممنوعیتی ندارد. البته مواد شیمـیایی متصاعد شونده از این روش ضررهای خاص خود را دارند کـه باید درون نظر گرفته شود اما محلول‌های کراتینـه دوفاز، فرمالدییدهای مورد استفاده درون روش کراتینـه را ندارند بلکه فقط مواد نرم‌کننده‌ای‌ هستند کـه موها را مـی‌کنند و فقط اثرشان شبیـه مواد کراتینـه است.

ماسک‌های داخل و خارج چطور؟ مفیدند ؟
همـه این محصولات فقط یک لایـه چربی روی مو ایجاد و آنـها را از آسیب محیطی حفظ مـی‌کنند. ماسک‌های مخصوص داخل چرب و سنگین‌ترند و باید درون مدت کوتاهی آب‌کشی شوند که تا بخشی از آن روی مو بماند و همـه آن از بین نرود اما خارج ی‌ها سبک‌ترند و روی موی خشک هم استفاده مـی‌شوند.

خانمـی کـه موی بلند دارد چه کند کـه موهایش گره نخورد ؟
شب‌ها قبل از خواب مو را با بافت یـا بستن ساده و بدون کشیدگی ریشـه ببندید، موها را درون حالت گره خورده بـه زور برس و شانـه نزنید؛ اول با مواد نرم‌کننده و روغن ماساژ دهید کـه گره باز شود درون غیر این صورت مو یـا از وسط قطع یـا از ریشـه کنده مـی‌شود. درون استخر هم به منظور جلوگیری از پوسیدگی ناشی از کلر، کلاه غیر قابل نفوذ آب بـه سر بگذارید. درون هم حتما با شانـه دندانـه درشت، آرام از پایین موها را آرام‌آرام مرتب کرد و ذره‌ذره بالا آمد نـه اینکه از ریشـه با کشش موها را بـه زور شانـه کرد چون بـه آن آسیب مـی‌رسد. وقتی بـه جان موی گره خورده مـی‌افتید، مویی کـه در فاز استراحت یـا تلوژن هست و که تا ۳ ماه روی سر مـی‌ماند بـه راحتی از ریشـه بیرون مـی‌آورید.

آیـا کوتاه مکرر موی بلند رشد آن را سریع‌تر مـی‌کند ؟
هیچ ربطی ندارد. این باور کـه بلند مو درون سالمندان یـا کودکان باعث ریزش مـی‌شود، اصلا درست نیست. فقط با کوتاه هر ۲ یـا ۳ ماه نوک موها ظاهر آنـها مرتب‌تر بـه نظر مـی‌رسد

: گالری ع کاشت مو مدلینگ




[روش های نگهداری از موهای بلند - ایران ناز گالری ع کاشت مو مدلینگ]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 04 Jul 2018 14:05:00 +0000